Let me entertain you! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Eline Luchtenberg - WaarBenJij.nu Let me entertain you! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Eline Luchtenberg - WaarBenJij.nu

Let me entertain you!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

09 December 2016 | Australië, Noosa Heads

Hoi allemaal!

Inmiddels is het iets meer dan 6 weken geleden dat ik op Schiphol stond en mezelf afvroeg waarom ik in hemelsnaam ook alweer op reis ging. Nu, 6 weken later, ben ik helemaal op dat idee teruggekomen. Ik heb het enorm naar mijn zin en ik voel me erg op mijn gemak in dit land. Nu begrijp ik ook waarom veel backpackers hier blijven hangen en soms nooit meer weggaan. De sfeer is overal heel erg relaxed en de mensen zijn over het algemeen erg aardig. Ook het regelen van vervoer, hostels en activiteiten gaat me goed af tot nu toe. Ik moet toegeven dat het me ook wel makkelijk wordt gemaakt, het is allemaal heel goed geregeld hier. De tijd lijkt ook veel sneller te gaan dan in het begin. Voor ik het weet, is er zomaar weer een week voorbij. Ik ben al op een derde van mijn reis! Wat ik leuk vind om te merken, is dat mijn Engels best wel vooruit is gegaan. Het was nooit slecht, maar ik heb het gevoel dat ik nu wat vloeiender praat en beter uit mijn woorden kom.
Ook ben ik inmiddels gewend aan het hostelleven, de hoge prijzen in de supermarkten schrikken me niet meer zo af als een paar weken geleden en bij het oversteken kijk ik nu vaker de goede kant op (maar dit gaat ook nog wel vaak mis, dan moeten anderen me snel van de weg trekken om een dodelijk ongeluk te voorkomen haha). Ik weet zeker: ik hou het nog wel even vol hier!

De titel van dit reisverslag is op het eerste gezicht misschien niet direct duidelijk, maar deze week stond voornamelijk in het teken van vermaak. Los van het feit dat ik me uitstekend heb vermaakt, zijn er ook verschillende vormen van entertainment voorbijgekomen. Van stand-up comedy tot film en muziek. Later in dit verslag zal ik hierover meer vertellen.

Op zaterdag 3 december zijn we met de Greyhound vertrokken vanuit Surfers Paradise. Na een redelijk kort ritje in een overvolle bus, kwamen we in Brisbane aan. Ons hostel lag op 5 minuten loopafstand van de busstop en heette Joe's Backpackers. De eerste indruk van het hostel was niet geweldig. De kamer was mega warm en de bedden waren niet zo heel schoon. nadat we ons bed hadden opgemaakt en het zweet van ons voorhoofd hadden gewist, zijn we de stad in gegaan, op weg naar de bibliotheek. Hester en ik moesten allebei nog een reisverslag uittypen en we wilden ons vervoer en onze hostels vastleggen tot aan Airlie Beach, dus we hebben dankbaar gebruik gemaakt van de gratis wifi in de bieb. Een paar uur en ongeveer honderd websites later, zijn we naar het hostel teruggekeerd. Na het eten hebben we even met het thuisfront geskypet. Hester met haar ouders en zusje en ik met Nathalie en mijn moeder, die die dag jarig was. Hoewel ik er dit jaar niet bij kon zijn, wilde haar uiteraard wel even persoonlijk feliciteren. Daarna zijn we Brisbane weer ingelopen, want we gingen naar Stand-Up Comedy! Eerder die dag hadden we een poster zien hangen van een gratis show en we wilden die wel graag zien. De show vond plaats in een kleine pub, waar een mini-podiumpje was gebouwd. Er hingen tevens een paar schermen, waarop je de show ook kon volgen. Na het bestellen van een Cocktail, hebben we een plaats gezocht, dicht bij het podium. De MC was best wel grappig, hij maakte een aantal goede grappen en hij had een soort natuurlijke zelfverzekerdheid. hij legde uit dat een heleboel comedians aan de show meededen. Sommigen hadden nooit eerder op een podium gestaan, anderen waren meer ervaren en gebruikten het podium om een paar nieuwe grappen te testen. Het verschil in niveau was ook wel te merken. Er waren een paar hele goede comedians, om wie het publiek echt moest lachen en er waren een paar hele slechte, waarbij een aantal grappen niet echt uit de verf kwamen en je soms bijna een speld kon horen vallen. Pijnlijk! Ik heb wel veel respect voor iedereen die aan de show meedeed, het lijkt me heel moeilijk om geforceerd grappig te zijn en ook timing van een grap is cruciaal bij cabaret. Over het algemeen was de show wel heel leuk en het was gratis, dus we konden niet klagen (en je weet wat ze zeggen over een gegeven paard in de bek kijken ;) ).

De volgende dag hebben we met een aantal mensen uit het hostel een citywalk gedaan. We hadden ze ontmoet tijdens het ontbijt die dag ervoor. Samen met een Duitse jongen, een Oostenrijks meisje, een Italiaanse jongen en een Frans meisje (ja, bijna heel Europa was vertegenwoordigd in onze groep) zijn we langs de rivier naar de binnenstad gelopen. Brisbane is een grote stad en heel erg industrieel: veel hoge gebouwen en grote organisaties. Ik vond de stad niet erg sfeervol in het begin, maar later ontdekte ik dat er toch wel een aantal leuke plekken zijn. Daarnaast is het in Brisbane erg warm, veel warmer dan in andere plaatsen waar ik ben geweest. Het is heel broeierig en daardoor onweert het ook bijna elke avond. Tijdens de citywalk hebben we de botanische tuinen gezien en de lagoon. De lagoon is een heel groot tropisch zwembad, dat door de overheid is aangelegd. Het is een publiek zwembad, iedereen mag er gebruik van maken. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in Nederland door de overheid zou worden aangelegd. Nadat een paar van onze groep en verfrissende duik hadden genomen, zijn we naar de terminal bij de rivier gelopen, vanwaar de Cityhopper vertrekt. Dit is een boot die langs verschillende plekken in de stad gaat. Op elk punt waar de boot aanlegt, kun je eruit, het is een hop-on hop-off idee. De Cityhopper is helemaal gratis, erg handig als je de rivier moet oversteken of naar de andere kant van de stad moet. We zijn zo lang mogelijk blijven zitten, totdat we na anderhalf uur weer bij het beginpunt uitkwamen. Vanaf daar zijn Hester en ik weer naar de bibliotheek gelopen, waar we weer van het internet gebruik hebben gemaakt (lang leve de gratis wifi!). Ik heb ook eindelijk wat foto's kunnen toevoegen aan de reisverslagen, dat werd tijd! Eenmaal terug in het hostel hebben we gekookt en ' s avonds zou er in het hostel een movienight zijn. We hadden ons daar best wel op verheugd, maar de film die gedraaid werd, was redelijk slecht. Dan maar zelf een film kijken op Netflix!

Op 5 december, terwijl jullie jezelf tegoed deden aan de pepernoten en de chocoladeletters, ben ik weer op jacht gegaan naar hemdjes, want die had ik dus in Surfers paradise niet kunnen vinden. Samen met Hester ben ik naar de H&M gegaan, en waar ik de vorige keer niks leuks kon vinden, ging ik nu met maarliefst 11 hemdjes de paskamer in. En op 1 na paste ook nog eens alles! ik heb er drie gekocht, ds ik ben goed geslaagd. Terug in het hostel heb ik een paar kledingstukken weggegooid die ik had meegenomen naar Australie en die ik vrijwel nooit heb gedragen. De rest van de middag hebben we op een grasveld gelegen naast de rivier, met een boekje en een muziekje. Heerlijk!

De volgende dag heb ik na het ontbijt een stuk hardgelopen langs de rivier en door de botanische tuinen. Lekker om weer even te sporten, maar wat was het warm! hardlopen met 33 graden is niet ideaal, kan ik je verzekeren. Toch viel het me mee hoe mijn conditie eraan toe was, ik had verwacht dat ik na 5 minuten al op apegapen zou liggen, maar dat was niet het geval. Nadat ik een douche had genomen in het hostel, hoorde ik een bekend melodietje van buiten komen. Ik herkende meteen het liedje ' Paradise' van Coldplay. Eerst dacht ik dat er een coverband aan het spelen was, maar na een minuut dacht ik: 'Hmm, deze band is wel erg goed voor een coverband!' Plots herinnerde ik me dat een paar mensen die ik in Sydney had ontmoet me hadden verteld dat ze naar een concert van Coldplay zouden gaan. Ik zocht het op op internet, en ja hoor! Coldplay zou later die avond een concert geven in Brisbane en het stadion waarin dat zou plaatsvinden, lag 100 meter van ons hostel af! Op dat moment waren ze bezig geweest met de soundcheck. Ik ben toen lekker op het dakterras gaan zitten, waar ik kon meegenieten van een aantal liedjes. Die middag hebben Hester en ik de bus gepakt naar Mount Coo-Tha, een lookout-point een eindje verderop. Vanuit dat punt had je een mooi uitzicht op de Skyline van Brisbane. Daar hebben we ook een walking trail gedaan van een paar kilometer. Vervolgens hebben we de bus terug naar het hostel genomen. Die avond wilden we uit eten, maar omdat we maar arme backpackers zijn, wilden we natuurlijk niet te veel betalen. Uiteindelijk vonden we een vegetarisch restaurantje, waar we voor tien dollar zo veel mochten eten als we wilden. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat ik nou precies heb gegeten, maar het was erg lekker! (Melis, Govinda's heette het, aanrader! ;) ) Het eten was denk ik Indisch of iets dergelijks en het was heel veel! We moesten die avond rollend naar huis. Toen we in het hostel arriveerden, was net het concert van Coldplay begonnen. We hebben het raam in onze dorm wijd opengezet en we hebben het hele concert meegeluisterd. Super gaaf! Coldplay is heel goed live en ik kende meer liedjes dan ik vooraf dacht. Met een goed humeur zijn we die avond in slaap gevallen.

Op 7 december moesten we vroeg opstaan, want om 10.30 vertrok onze bus naar Noosa, waar ik nu nog steeds ben. ons hostel heet Noosa Flashpackers en is erg mooi! De kamers zijn redelijk nieuw en schoon! Er is en zwembad en je mag gratis surfboards, kayaks en bodyboards lenen. Die dag hebben we verder niet zoveel gedaan. We hebben boodschappen gedaan en gekookt. 's Avonds was er (weer) een movienight, deze keer keken we American Pie. Halverwege de film zijn we echter weggegaan, omdat een paar jongens vroegen of we mee wilden naar een kroeg in Noosa om daar een drankje te doen. Nou, prima! Na een cider in een bar wilden we voor een tweede drankje naar een andere bar, maar het was helemaal dood in Noosa. Er was niks te doen in het centrum! (Dat kan te maken hebben met het feit dat het woensdagacond was). Na een half uurtje door het centrum gelopen te hebben op zoek naar een leuke bar, hebben we het opgegeven en zijn we teruggegaan naar het hostel.

De volgende ochtend moest ik van kamer wisselen, omdat het hele hostel was volgeboekt. Daarna heb ik een coastal walk gedaan van Sunshine beach naar Main beach. Deze duurde iets langer dan ik had verwacht (3 uur) maar was wel de moeite waard! Rond 4 uur 's middags kwam ik weer terug in het hostel. Daar heb ik een paar dingen geregeld voor Simone's verjaardag, dat is al aankomende zaterdag. Simone mis ik hier wel een beetje af en toe (zelfs de flauwe woordgrappen). Ik kan niet wachten om haar straks weer te zien. Gelukkig kunnen we af en toe even skypen met elkaar. Op haar verjaardag zaterdag gaan we dat zeker even doen.

Je ziet, de afgelopen week bestond vooral uit entertainment. Cabaret, films, concert: we've seen it all! Ik heb ervan genoten! Hier in Noosa blijf ik nog twee dagen, voordat ik verder reis naar Hervey Bay. Vanaf daar doe ik een Fraser Island-tour, daar heb ik heel veel zin in! In mijn volgende verslag zal ik uitgebreid vertellen over deze tour, voor nu hou ik het weer voor gezien. Tot later!

Liefs,

Eline


  • 09 December 2016 - 18:08

    Geplet:

    Een paar dingen geregeld voor Simones verjaardag? SPOILER ALERT.
    Wel heel lief

  • 09 December 2016 - 18:10

    Geplet:

    Mijn vorige reactie is niet goed geplaats.. :(
    Bij deze het vervolg:
    Wel heel lief :). Ik mis jou ook hoor! Morgen moeten we maar even uitgebreid skypen!
    En die woordgrappen bewaar ik voor je hoor! Fraser maar niet voor!

    Love you hon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Van eind oktober tot en met begin maart ga ik op reis naar het buitenland. Via deze weg zal ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn backpack-avontuur in Australië en Nieuw Zeeland. Ik zou het leuk vinden als jullie af en toe een berichtje achterlaten!

Actief sinds 09 Sept. 2016
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 8013

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 08 Maart 2017

Mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: