G'day mates! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Luchtenberg - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eline Luchtenberg - WaarBenJij.nu

G'day mates!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 November 2016 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

De eerste anderhalve week in Sydney zit er inmiddels op en wat heb ik al veel gedaan en meegemaakt! Eigenlijk wilde ik al eerder een reisverslag online zetten, maar ik had er gewoonweg de tijd niet voor. Dit reisverslag is daardoor wel aan de lange kant, sorry daarvoor! Ik zal maar bij het begin beginnen (voor het gemak ;) )

Op woensdag 26 oktober was het eindelijk zover na meer dan een half jaar wachten: de dag van vertrek was eindelijk aangebroken. 'S ochtends om half 8 zijn pappa, mamma en ik vertrokken richting Schiphol. Van Simone moest ik al eerder die ochtend afscheid nemen. Ze kon helaas niet mee naar Schiphol vanwege een tentamen. Mooi op tijd arriveerden we op het vliegveld. Daar aangekomen begon ik toch wel zenuwachtig te worden. Ik denk dat ik op dat moment pas echt besefte dat ik wegging, de dagen ervoor had ik dat besef namelijk totaal niet. De spanning werd me dan ook even te veel toen we op Schiphol nog wat zaten te drinken. 'Shit, waar ben ik eigenlijk mee bezig?' Ik wist even niet of ik nog wel op reis wilde, maar tegelijkertijd wist ik ook, dankzij vriendinnen die al eerder hebben gereisd, dat je daar even doorheen moet. Al vrij snel daarna was het tijd om afscheid te nemen en door de douane te gaan. Dit afscheid ging beter dan verwacht, ik heb het droog weten te houden ;) De vlucht naar Hong Kong duurde voor mijn gevoel super lang! Het lukte me niet om te slapen, dus ik heb maar films gekeken om de tijd te doden. Eenmaal op Hong Kong aangekomen moest ik 2,5 uur wachten, niet erg lang. De tweede vlucht ging voor mijn gevoel een stuk sneller dan de eerste. Ik heb de hele reis geslapen (afgezien van de momenten waarop het cabine-personeel weer naast me stond met een dienblad vol eten. 'Excuse me miss, second breakfast?' Ehm, no thanks!) Eenmaal in Sydney aangekomen, ben ik gelijk naar het hostel gegaan. Het was daar 10 uur 's avonds en ik was wel toe aan een goeie nachtrust. Het Wake-Up hostel waar ik de eerste dagen zou verblijven, is echt mega groot! Het heeft 5 verdiepingen en plaats voor 550 mensen. Ik vond het wel een beetje intimiderend toen ik de lobby binnenkwam. Overal zitten groepen mensen bij elkaar en dan sta je daar alleen. Toen ik de kamer binnenliep waar ik de eerste nachten zou doorbrengen, trof ik daar 5 mannen aan die op de grond wodka zaten te drinken. Oke, dat was niet bepaald wat ik had verwacht.' Here, have some vodka', zeiden ze. Ik heb maar vriendelijk bedankt en ben gaan slapen.

De volgende dag (vrijdag) heb ik samen met een van mijn kamergenoten, een Canadese jongen, ontbeten en een city walk gedaan. Het was een 4 uur durende tour, waarbij we alle highlights van Sydney hebben gezien. Toen ik het Operahouse en de Harbour Bridge zag, drong het pas tot me door dat ik echt in Sydney was. Super gaaf om te zien! Tijdens deze tour heb ik een Belgisch meisje leren kennen, met haar en een ander Nederlands meisje dat bij mij op de kamer lag ben ik de volgende dag Sydney ingegaan.We zijn naar het Museum of Contemporary Art geweest en we hebben China town verkend. Die avond had ik met een Amerikaans meisje afgesproken dat dezelfde introductieweek geboekt had als ik. We spraken af voor het Operahouse en terwijl we daar stonden werden we benaderd door een vrouw. Ze vertelde dat ze kaartjes had voor een opera, maar dat er drie mensen van haar gezelschap niet op waren komen dagen. Of wij misschien die kaartjes wilden hebben? Nou, graag natuurlijk! De opera was heel mooi om te zien, hij ging over het ontstaan van het Operahouse. We spraken de vrouw die ons de kaartjes had gegeven later weer, ze vertelde dat ze er 160 dollar per stuk voor had betaald. Wij kregen ze helemaal gratis van haar. Dat was even geluk hebben!

De volgende dag had ik afgesproken met Ingrid, de nicht van mijn vader die in Sydney woont. Ze woont samen met haar gezin op Bronte Beach, een heel mooie plek vlak naast het beter bekende Bondi Beach. Het was heel fijn om Ingrid te zien. Ook al had ik haar nog nooit eerder ontmoet, ze is toch familie en het voelde meteen best vertrouwd. Ze heeft me haar huis laten zien en we hebben een wandeling gemaakt langs de stranden waaraan ze woont. Ingrid is echt ontzettend aardig! We hebben de hele weg gekletst en ik heb daarna bij haar gegeten. Ze is erg gastvrij, ik mocht meteen mee naar een barbeque en ze zei dat ik zo vaak langs mag komen als ik wil. Inmiddels hebben we afgesproken dat ik aankomende maandag (7 november) naar haar toe ga, ik mag een paar nachten bij haar slapen!

Op maandag 31 oktober begon de introductieweek ' Ultimate Oz' die ik had geboekt. Onze groep bestaat uit 31 backpackers uit verschillende landen. We begonnen die ochtend met een tour door de stad. In het begin was het wel lastig om contact te maken met anderen, vooral de Engelsen en de Duitsers praatten vrijwel alleen met elkaar. Later werd dit gelukkig iets beter. Die avond was er een feestje in het hostel, we kregen gratis pizza en een welkomstdrankje. Ik ben niet te laat naar bed gegaan, omdat ik nog steeds last had van een jetlag.

Op dinsdag stond er een catamaran cruise op de planning. Dat was echt heel gaaf! We zijn onder de harbour bridge heen gevaren en we stopten bij een soort verlaten stukje strand, waar we konden zwemmen en we hebben gebarbecued. Het weer was prachtig en we hebben een super relaxte dag gehad!

Woensdag vertrokken we met de hele groep naar Base Camp, een andere accommodatie drie uur rijden vanaf Sydney. Toen we daar aankwamen moest ik wel even slikken. Het lag midden in de bush! Het toiletgebouw was een hutje, met maar liefst twee douches voor de hele groep. Onze slaapzaal was wel heel leuk, we hadden een grote kamer waar we met z'n allen sliepen. Op het parkje liep ook een kangaroe rond, die daar al jaren woont. Ze heet Josie en je kon met haar knuffelen en op de foto. Die avond aten we pizza en hebben we spelletjes gedaan. Daarna zijn de meesten van ons naar het strand gegaan, waar we naar de sterrenhemel hebben gekeken. Dat was echt een prachtig gezicht. Ik heb zelfs een vallende ster gezien! Een meisje uit onze groep had een ukelele mee, dus we hebben met z'n allen gezongen. Ik weet nog dat ik op het strand zat en bij mezelf dacht: ' Dit is het leven!'

Op donderdagochtend moesten we vroeg opstaan, want we zouden de duinen ingaan om daar te gaan sandboarden. In een soort jeeps gingen we die kant op. Eenmaal daar aangekomen mochten we een board pakken en daarop van de duinen af roetsjen. Je mocht niet op het board staan, omdat dat heel vaak ongelukken had opgeleverd. Het was ook heel erg steil, dus het leek me sowieso niet zo'n strak plan. Het sandboarden was wel heel erg leuk! Ik vind nu nog steeds overal zand op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had, maar het was het waard! Na het sandboarden zijn we in de jeeps naar de zee gegaan om het zand van ons af te spoelen. Daarna hadden we wat vrije tijd, totdat we gingen eten. Ik ben gaan douchen waarbij ik gezelschap kreeg van een possum, een soort kruising tussen een reuzerat en een wasbeer. Een meisje uit onze groep is door zo'n beest gebeten omdat ze hem wilde aaien. Ik vond het beestje eigenlijk wel schattig. Die avond gingen wederom barbecuen, er was super veel en lekker eten! Na het eten hadden we een reptielenshow. Een man die reptielen als huisdier hield had een aantal meegenomen. We mochten ze allemaal vasthouden. Ik heb zelfs een python van twee meter lang om mijn nek gehad! En dat met mijn slangenfobie ;) De rest van de avond hebben we beerpong gespeeld. Ik vormde samen met een ander Nederlands meisje een team, we wonnen elk potje!

Op vrijdag verlieten we Base Camp weer. Dat vond ik eigenlijk wel jammer, ik was gewend geraakt aan de natuurlijke omgeving en de rust. Die ochtend deden we een dolfijnencruise. Het weer was weer geweldig, dus een perfecte dag voor een boottochtje. We hebben dan ook veel dolfijnen gezien, soms in hele groepen bij elkaar! Ze kwamen erg dicht bij onze boot, dus we konden goede foto's maken. Die middag keerden we terug naar Sydney, waar we weer bij het Wake-up hostel werden afgezet, waar we de eerste nachten ook hebben geslapen. Nu kreeg ik alleen een kamer voor 10 personen toegwezen in plaats van een voor 6 personen, een beetje een ' downgrade' dus.

Vandaag is de op een na laaste dag van de introductieweek. Overdag was er geen programma, vanavond is er een kroegentocht, ik ben benieuwd hoe dat wordt. Morgen staat er nog 1 activiteit op de planning, een strandwandeling van Coogee Beach naar Bondi Beach. Het programma duurt tot ongeveer 4 uur, daarna ga ik naar Ingrid om de sleutel van haar huis op te halen (ik ben dan toch in de buurt). De nacht van zondag op maandag slaap ik nog in het Wake-Up hostel en dan ga ik maandag voor een paar dagen naar Ingrid om een beetje bij te slapen en uit te rusten. Daar verheug ik me stiekem wel een beetje op, ik ben nu al wel een beetje moe van het delen van een kamer met 9 anderen ;) Bij Ingrid ga ik rustig uitzoeken waar ik straks naartoe zal reizen. Ik denk dat het Port McQuarie wordt, maardat weet ik nog niet zeker.

Zo, dat was mijn voorlopige samenvatting van mijn avonturen in Sydney. hopelijk zijn jullie een beetje op de hoogte gebracht (: Ik beloof dat ik mijn tweede verslag iets korte zal houden. Hopelijk zijn jullie niet in slaap gevallen halverwege dit verslag ;) Jullie horen weer van mij!

Liefs!

PS: Laat gerust een reactie achter, dat vind ik alleen maar leuk om te lezen!

  • 05 November 2016 - 08:41

    Justus:

    Wow Eline!

    Wat tof om dit allemaal te lezen!!!
    Al worden we wel op de hoogte gehouden door foto's op Facebook en snapchats,
    Zo'n verhaal is toch echt leuk om te lezen.
    De avonturen die je mee maakt zijn er waarschijnlijk één om nooit te vergeten! Fijn dat je bij het 'koumbajamador' lied door hebt wat pas echt leven is! ;)

    Hoe zijn de mensen daar? Allemaal net zo gastvrij als Ingrid?

    Veel plezier de komende tijd nog en we kunnen niet wachten op een update!

    Groetjes Justus


  • 05 November 2016 - 10:40

    Janine Van IJsselmuiden:

    hallo Eline

    Fijn dat je het naar de zin hebt. Er zijn toch ook wel kleinere hostels te vinden. Tegen de tijd dat je in New Zealand bent zal ik je het adres van mijn zus geven en dan kan ik je ook reistips geven, want daar hebben wij dan weer rondgetrokken in het verleden. Geniet van deze unieke kans en als je het even niet meer ziet zitten zet je mooie muziek op of bel je even naar huis:)...op kosten van je ouders
    Enjoy, janine

  • 05 November 2016 - 10:51

    Melissa Schild:

    Hey Lien!

    Wat een super leuk verslag! En vond het helemaal niet te lang, juist leuj ok over al te avonturen te lezen. Ben heel benieuwd wat je verder nog mee gaat maken.
    En ahh zo leuk ook van die kangoeroe, wil ik ook haha!
    Veel plezier met de kroegentocht!

    xxx Melis

  • 05 November 2016 - 10:52

    Lida :

    Hoi Eline,

    Jeetje, wat heb jij al veel dingen gezien en meegemaakt in zo'n korte tijd. Geweldige ervaring hoor ! Dat wordt vast een heeeeeel dik fotoboek. Ik hoop dat je allemaal leuke mensen ontmoet tijdens je reis. Veel plezier.

    Groeten,

    Lida

  • 05 November 2016 - 12:22

    Nathalie:

    Hoi Eline,

    super leuke blog! Fijn dat je de eerste dagen een beetje goed bent doorgekomen. Geniet ervan!

    xxx Nathalie

  • 05 November 2016 - 13:21

    Laura:

    Hey lieve Eline,

    Wauw wat heb je al veel meegemaakt!

    Snap heel goed dat zo'n groot hostel en die wodka drinkende mannen op je kamer eerst niet zo chill waren maar ben blij dat je inmiddels al veel leuke mensen hebt ontmoet. Leuk ook dat de nicht van je vader zo aardig is en dat je daar altijd terecht kunt :)

    Wat heb je ook al toffe dingen gedaan! Echt gaaf! Die gratis kaartjes voor de opera waren ook niet verkeerd zeg! Wat een geluk! :) Ik kan me ook heel goed voorstellen hoe dat moment op het strand onder de sterrenhemel voelde en wat fijn dat je dat als zo fijn ervoer.

    Lieve Eline, ik hoop dat je nog super veel van dit soort mooie ervaringen hebt en dat je die ook weer met ons deelt want ik vind het echt leuk om te lezen!

    Veel liefs Laura

    P.s. Heb je al briefjes open gemaakt? :)


  • 05 November 2016 - 17:08

    Petra:

    Lieve Lien,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En die 'leermomentjes' die je hebt gehad, heb je mooi overwonnen☺️. Omdat je alleen reist, moet je het allemaal maar zelf uitvinden. Je doet het hartstikke goed en ik vind het mooi om te zien hoe je ervan geniet. Ga daar vooral nog even mee door! Veel plezier! Liefs, Mutti

  • 06 November 2016 - 08:20

    Lonneke:

    Lieve Eline,

    Leuk om je verhaal te lezen! We hebben dezelfde week gehad, maar toch alles op onze eigen manier beleefd.
    Vond het erg gezellig met je deze week en ik hoop je later nog te zien! :D
    Fijne reis verder en ik blijf je veehalen volgen.

    Liefs Lonneke

  • 06 November 2016 - 08:20

    Lonneke:

    Lieve Eline,

    Leuk om je verhaal te lezen! We hebben dezelfde week gehad, maar toch alles op onze eigen manier beleefd.
    Vond het erg gezellig met je deze week en ik hoop je later nog te zien! :D
    Fijne reis verder en ik blijf je veehalen volgen.

    Liefs Lonneke

  • 06 November 2016 - 10:13

    André:

    Heej Lien!

    Ik zie dat je al vreselijk veel hebt gedaan en gezien.
    Tijd om te relaxen! Ik las dat je op Bondi beach walvissen kunt spotten.
    Klinkt niet slecht.
    Kalm aan en heel veel plezier!
    Doe Ingrid de groeten.

    Groeten Vati.

  • 06 November 2016 - 12:42

    Cees Bokelmann:

    Hallo Eline !

    Wat hebben we genoten van jouw belevenissen tot nu toe !
    Je hebt in die korte tijd al héél wat beleefd en meegemaakt. En dit is nog maar het "begin"!
    We begrijpen dat je vandaag/morgen een poosje gaat logeren bij je nicht Ingrid - óók weer leuk!

    Nu lieve Elien: geniet nog maar veel van àlles en tot horens !
    Groetjes en liefs van Opa en Oma.

  • 06 November 2016 - 15:59

    Sylvia :

    Wow eline
    Wat super gaaf allemaal,wat n belevenis.
    Ik vind het stoer van jou dat je dit doet en durft,was hier eerlijk gezegd ook verbaast over.
    Het timide rustige meisje vd servicebalie bij Gamma Assen

  • 07 November 2016 - 11:31

    Anneleen:

    Hee Elien,

    De website lag er laast ineens uit toen ik een berichtje voor je had getypt. Blijkbaar is het niet doorgekomen.. Dus bij deze wil ik je laten weten dat ik heb genoten van je blog! Onwijs leuk om te lezen dat je in de eerste dagen al zoveel hebt gezien en hebt gedaan. Ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat beleven. Ik kijk in ieder geval alweer uit naar de volgende foto's en verhalen :)

    Liefs, Anneleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Van eind oktober tot en met begin maart ga ik op reis naar het buitenland. Via deze weg zal ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn backpack-avontuur in Australië en Nieuw Zeeland. Ik zou het leuk vinden als jullie af en toe een berichtje achterlaten!

Actief sinds 09 Sept. 2016
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 8047

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 08 Maart 2017

Mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: